Žáci druhé třídy se v hodinách čtení ponořili do příběhu knihy Chobotem sem, chobotem tam od Ivony Březinové tak, jako by se stali součástí samotného děje.
Míša, Nina, Vládík a Teo, ti čtyři odvážní hrdinové, se stali jejich novými přáteli. Děti se snadno vžily do jejich rolí a v myšlenkách si představovaly, jak by se zachovaly na jejich místě. Co by dělaly, kdyby měly doma mamutí mládě? Jak by se postavily k tak neobvyklému úkolu? Příběh pro ně nebyl jen příběhem – byl to jejich vlastní zážitek, který prožívaly s hlavními hrdiny.
„Jak to asi bude dál?“ ptali se během čtení a diskutovali o tom, co by se mohlo stát. Když se na chvíli zastavili, aby si promluvili o tom, co všechno se ve knize událo, nemohli se ubránit tomu, aby se o své myšlenky podělili se svými spolužáky. Každý z nich přicházel s jiným nápadem, co by mohlo příběh posunout dál, a tím se vytvářela jakási malá „komunita čtenářů“, kteří byli na jedné vlně.
Ilustrace v knize, s jemnými detaily a výraznými barvami, jim pomohly vstoupit do světa, který se před nimi otevíral.
Ale nebylo to jen o tom, co bylo v knize – děti byly tak inspirované, že se rozhodly také samy vytvářet ilustrace. Ke spoustě kapitolám si nakreslily své vlastní obrázky, které zachycovaly momenty, které je nejvíc oslovily.
Tímto způsobem se čtení proměnilo v kreativní dobrodružství, kde se děti mohly nejen ponořit do světa knihy, ale i přidat k tomu něco svého. Každý obrázek byl jedinečný, stejně jako každé dítě, které si příběh přetvářelo podle své fantazie.
Čtení Chobotem sem, chobotem tam nebylo jen o slovech na stránkách, bylo to o prožitku. Učili se nejenom číst, ale také o tom, jak se vžít do příběhu, jak se stát součástí něčeho většího, a jak čtení může být skutečnou zábavou. Pro všechny to byla první kniha, kterou přečetli celou sami, a ten pocit úspěchu byl pro ně nezapomenutelný.
Mgr. Renata Švarcová