Žáci 8. třídy se v rámci projektové výuky ujali role učitelů a předávali své znalosti z fyziky a chemie mladším spolužákům ze 7., 6. a 5. třídy. Projekt se zaměřil na zábavnou a interaktivní formu výuky, která žákům pomohla lépe pochopit základní principy fyzikálních a chemických jevů.
Osmáci se rozdělili do tří skupin, z nichž každá si připravila jedno stanoviště s pokusem:
- Stanoviště "Provazochodec": Na tomto stanovišti žáci demonstrovali principy rovnováhy a stability. Pomocí korku, špejlí a plastelíny vytvořili "provazochodce", který musel udržet rovnováhu na okraji stolu.
- Stanoviště "Kouzelný balónek": Na tomto stanovišti se žáci dozvěděli o reakci mezi kyselinou a zásadou. Smícháním jedlé sody a octa vytvořili oxid uhličitý, který použili k nafouknutí balónku.
- Stanoviště "Elektrický obvod": Zde se žáci seznámili se základními principy fungování elektrického obvodu. Pomocí drátků, baterie a žárovky si sami sestavili jednoduchý obvod a pozorovali, jak se rozsvítí žárovka.
Žáci 7., 6. a 5. třídy se postupně prostřídali na všech stanovištích, kde se pod vedením starších spolužáků aktivně zapojili do pokusů a dozvěděli se mnoho nového zábavným a poutavým způsobem.
Fotogalerie